Aνακοίνωση Σεμιναρίου Υφαντικής τέχνης

13 / 04 / 2022

Στο πλαίσιο των μαθημάτων ενδυματολογίας του Τμήματος Θεάτρου το Σάββατο 16.4.22 στις 18.00  έχουμε τη μεγάλη χαρά και τιμή να φιλοξενήσουμε την κ. Σοφία Τσουρινάκη, διακεκριμένη τεχνολόγο αρχαίου υφάσματος και διευθύντρια του Ιστορικού Υφαντουργείου του ΣΕΝ, σε ειδικό σεμινάριο με τίτλο” Ο αργαλειός, ένα ανώνυμο εργαλείο και τα πολυώνυμα έργα του”.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές της κατεύθυνσης σκηνογραφίας-ενδυματολογίας, αλλά και σε κάθε άλλον ενδιαφερόμενο.

Σύντομη παρουσίαση της ομιλήτριας:

Η Σοφία Τσουρινάκη έχει ειδικευτεί στην αρχαιολογία της κλωστοϋφαντουργικής παραγωγής, με ιδιαίτερη έμφαση στην πειραματική αρχαιολογία που στηρίζεται στον συνδυασμό της υφαντικής τεχνογνωσίας και της θεωρητικής ανάλυσης του υφάσματος και των εργαλείων.
Σπούδασε Υφαντική και Τρισδιάστατο Σχεδιασμό στο Ravensbourne College of Art and Design, Λονδίνο και Υφαντική, Βαφική και Ιστορία του υφάσματος στο Textile Art Center. Εξειδικεύτηκε στη μελέτη του αρχαιολογικού υφάσματος στο Musée Historique des Tissus στην Λυών, Γαλλία.
Από το 1986–2021 διδάσκει Υφαντική, Βαφική, Τεχνολογία υλικών και Ιστορία του υφάσματος σε διάφορους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
Παράλληλα, από το 1989-1999 εργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης του Μουσείου Μπενάκη στην ανάλυση και μελέτη των υφασμάτων της Κοπτικής συλλογής για τον επικείμενο κατάλογο. Από το  1996 -1999 συνεργάστηκε με το μουσείο για το «Tissus», A European Programme for Textiles.
Από το 2008-2009 συνεργάστηκε με το Μουσείο Μετάξης, Σουφλίου, ως επιστημονική σύμβουλος για την επανέκθεση του μουσείου.
Το 2007 συνεργάστηκε με τον ΣΕΝ για την ανακαίνιση του Ιστορικού Υφαντουργείου του ΣΕΝ, όπου διευθύνει και διδάσκει μέχρι σήμερα.
Το 2015 συνεργάστηκε με το Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας συμμετέχοντας στην επανέκθεση του Μουσείου και προετοιμάζοντας το εκπαιδευτικό υλικό για το πρόγραμμα της προϊστορικής υφαντουργίας.
Από το 2018-2021 μελετά το Βαφείο και τα υφαντουργικά εργαλεία της Ελληνιστικής Ελίκης.
Από το 2014-2021 διοργανώνει Δράσεις Πειραματικής Αρχαιολογίας σχετικές με την ανάλυση και τη χρήση των κλωστοϋφαντουργικών εργαλείων της αρχαιότητας.

Επιλογή Δημοσιεύσεων:

«Ανάμεσα στο Κοσμικό και το Ιερό. Η διαχρονική παρουσία του Υφάσματος στους Ανδεινούς Πολιτισμούς», Εικαστική Παιδεία, Αθήνα, «Οι Αιγυπτιακές Κούκλες του Μουσείου Μπενάκη», Αρχαιολογία, Αθήνα, «Vourgies, the Traditional Βags from the Highlands of Crete. Some of the Textile Elements», ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ/2, Nafplion, «Ένας Παιδικός Χιτώνας στην Κοπτική Συλλογή του Μουσείου Μπενάκη», Αρχαιολογία, Αθήνα, «Διαπλοκαί εμ Πλαισίω, ή η τεχνική του Sprangning.  Από τους Ελληνικούς Κεκρύφαλους στους Μάλλινους Κεφαλόδεσμους της Αιγύπτου και τα Ζωνάρια της Αρκαδίας», Αρχαιολογία, Αθήνα, “Late Antique Textiles of the Benaki Museum with Bucolic and Mythological Iconography», Oxford (Archaeopress), «La teinture, le filage et le tissage en Grèce: Costumes traditionnels de la Grèce», Musée des Tissus de Lyon, «Looped Pile Weaves in the Benaki Museum: Techniques, Technology and Looms», in ANCIENT TEXTILES, Production, Craft and Society, Oxford,(Oxbow), «Looped Pile Weaves at the Benaki Museum: More Observations on the Classification of Techniques and the Technology of textiles», Oxford (Archaeopress), “A Narrow-Sleeved Woollen Tunic from Byzantine Egypt”, EnQuête  de la Lumière,  Oxford (Archaeopress), «Μία Ἐνδυτή του 7ου αι. μ.Χ. ως τεχνολογικό φαινόμενο»,(TICCIH), Aθήνα.

Περιγραφή σεμιναρίου Σοφίας Τσουρινάκη:

«εὐπήνοις ὑφαῖς, ὕφανεν…
…εἰκώ τ’ ἐν ἱστοῖς ἡλίου μετάστασιν»
Εὐριπίδης, Ἰφιγένεια ἐν Ταύροις

«Ο αργαλειός, ένα ανώνυμο εργαλείο και τα πολυώνυμα έργα του»

Νήμα, μίτος,  κλωστή…. Πρωταρχική, αδιαμόρφωτη ύλη… Η βιωματική σχέση ανάμεσα στην ύλη, τον άνθρωπο και το εργαλείο. Η ενότητα του πρωταρχικού υλικού, που δουλεύεται από τον μεσολαβητή και μετασχηματίζεται με την βοήθεια του εργαλείου. Τα τεντωμένα στημόνια, που μοιάζουν ακίνητα, ωστόσο εμπεριέχουν ουσίες πραγμάτων. Οι κινήσεις των χεριών που δραστηριοποιούν, επεμβαίνουν, συνδηλώνουν. Κάποιες φορές, τα δάχτυλα ξεπερνούν την καθαρή λειτουργία του πανιού. Υπερβαίνουν την τάξη της διασταύρωσης υπακούοντας σε μία δική τους πειθαρχία. Τώρα, αφήνουν πίσω μία άλλη τάξη φαινομένου, που βρίσκεται έξω από την πρόθεση. Μια καθαρή, διαυγής ενέργεια ελευθερώνεται από το ακίνητο κέντρο στην περιφέρεια. Ο αργαλειός, ένα πλαίσιο όλο κι όλο κι ο χώρος οδηγείται σε μία μετάσταση.

 

Προκειμένου να συνδεθείτε στο σεμινάριο ακολουθείστε τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο:
Chrysanthi Mantaka is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Chrysanthi Mantaka’s Personal Meeting Room

Join Zoom Meeting
https://authgr.zoom.us/j/7229998012?pwd=VVI1Z0ZoaFZmL3NGWnZSUko5VXVkQT09

Meeting ID: 722 999 8012
Passcode: 402955
One tap mobile
+302111984488,,7229998012#,,,,*402955# Greece
+302311180599,,7229998012#,,,,*402955# Greece, +49 69 5050 0951 Germany

Find your local number: https://authgr.zoom.us/u/aegR2Jdov



Η ανάρτηση ανήκει στην κατηγορία/ες:

Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ. | Εγνατία 122, 54622 Θεσσαλονίκη | Τ 2310 992 123-25 | F 2310 992 126 | info@thea.auth.gr

© 2024 Τμήμα Θεάτρου Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. | Σχεδιασμός & κατασκευή ιστοσελίδας LineaDesign

Τμήμα Θεάτρου Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.