Αναπληρωτής Καθηγητής της Θεατρολογίας
Eίναι απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε. Απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Θεατρολογίας από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και τον τίτλο του Διδάκτορα στην Ιστορία του Θεάτρου από το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης το 1998. Έχει διδάξει θεατρολογία στο ίδιο Tμήμα ενώ στο Tμήμα Θεάτρου διδάσκει από το 2003. Tα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στο ελληνικό θέατρο του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ού, κυρίως σε θέματα επαγγελματικής οργάνωσης θιάσων και υποκριτικού ύφους. Σχετικές μελέτες και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. H διδακτορική του διατριβή με θέμα τον ηθοποιό Nικόλαο Λεκατσά εκδόθηκε, σε νέα μορφή, από τις Πανεπιστημιακές Eκδόσεις Kρήτης (2006), με τίτλο: Σαιξπηριστής, άρα περιττός. O ηθοποιός Nικόλαος Λεκατσάς και δύσβατος δρόμος της θεατρικής ανανέωσης στην Eλλάδα του 19ου αιώνα. Πρόσφατες δημοσιεύσεις: «Θέατρο και θέατρα στη Μακρόνησο», στο: Αντρέας Δημητριάδης, Ιουλία Πιπινιά, και Άννα Σταυρακοπούλου (επιμ.), Σκηνική πράξη στο μεταπολεμικό θέατρο. Συνέχειες και ρήξεις. Διεθνές επιστημονικό συνέδριο αφιερωμένο στον Νικηφόρο Παπανδρέου, Εκδόσεις ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 2014, σ. 125–140· «Refashioning Dramaturgy: A Stage Rewriting of a 19th-c. Play in 2013 Greece», Gramma, τμ. 22, τχ. 2 (2014), σ. 135–144· «Αρχαίο θέατρο και ελληνική διπλωματία. Η Ηλέκτρα του Σοφοκλή από το Βασιλικό Θέατρο στην Αγγλία και τη Γερμανία του 1939», στο: Κωνσταντίνος Κυριακός (επιμ.), Το αρχαίο ελληνικό θέατρο και η πρόσληψή του. Πρακτικά του Δʹ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα 2015, σ. 339–349· «Ο Μήτσος Μυράτ και η εργαλειοθήκη της υστεροφημίας», στο: Μήτσος Μυράτ, Η ζωή μου, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2016, σ. 383–510· «Πλάθοντας έναν ρόλο: η Θεατρίνα του Γεώργιου Τσοκόπουλου (1912) και ο Σύζυγος της θεατρίνας του Γρηγόριου Ξενόπουλου (1940)», στο: Πρακτικά του Τρίτου Διεθνούς Συμποσίου Ελληνικών Σπουδών στη μνήμη της Ιρίνας Κοβάλεβα, Κρατικό Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας, Μόσχα 2016, σ. 252–262· «Τα βαρίδια του εκσυγχρονισμού: ελληνικά εγχειρίδια υποκριτικής», στο: Αντώνης Γλυτζουρής, Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, και Μαρία Μαυρογένη (επιμ.), Η πρώιμη υποδοχή του Ρεαλισμού και του Νατουραλισμού στο ελληνικό θέατρο, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας – Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, Ρέθυμνο 2016, σ. 183–199· «Θεατρικά και πολιτικά παρασκήνια στα χρόνια της δικτατορίας του Ιωάννη Μεταξά», στο: Αλεξία Αλτουβά και Καίτη Διαμαντάκου (επιμ.), Πρακτικά Ε’ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου: Θέατρο και Δημοκρατία, τμ. 1, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα 2018, σ. 415–420· «Ο κριτικός Θόδωρος Κρητικός», στο: Αρετή Βασιλείου, Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, Αντρέας Δημητριάδης, και Κωνσταντίνα Ριτσάτου (επιμ.), Ιστορία και ιστοριογραφία του νεοελληνικού θεάτρου. Πρακτικά επιστημονικού συνεδρίου προς τιμήν του Θόδωρου Χατζηπανταζή, Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών / Ίδρυμα Τεχνολογίας & Έρευνας, Ρέθυμνο 2020, σ. 77–91.
Γραφείο: Κτίριο Εξαδακτύλου, 5ος όροφος. Τηλέφωνο: 2310 992154
Email: azvd@thea.auth.gr
Ώρες συνεργασίας: Πέμπτη 16:30-18:00 και Παρασκευή 12:00-13:30 (ύστερα από συνεννόηση μέσω email).
Διδασκόμενα μαθήματα
- Ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου Ι
- Ειδικά ζητήματα παγκοσμίου θεάτρου: Το ιρλανδικό θέατρο
- Kείμενα θεωρίας θεάτρου II
- Δραματολογία Ι
- Yποκριτική και θεατρικός χώρος
- Μεθοδολογία της έρευνας (Μεταπτυχιακό σεμινάριο)
- Ειδικά ζητήματα νεοελληνικού θεάτρου: η θεατρική δραστηριότητα στην Ελλάδα μετά τη δικτατορία (Δημητριάδης/Θεοδωράνου)